סער: "אני מתכוון לחזור לחיים הציבוריים, לבית שלי – לליכוד"

"הכנסתי למערכת החינוך הממלכתית מקצוע חדש: מורשת ישראל. אין ספק שיש חוסר גדול בתחום הזה של הכרת המורשת שלנו. באו אלי הורים חילוניים שאמרו שהם מודים לי כי הם עצמם לא הכירו את זה
דוד קורצוייל No Comments on סער: "אני מתכוון לחזור לחיים הציבוריים, לבית שלי – לליכוד"

מדיני: הרפובליקנים הוציאו את המדינה הפלסטינית מהמצע וטראמפ לא הוציא מפיו אפילו פעם אחת את הדבר הזה • תורני: אני שומר שבת כבר למעלה משלוש שנים • יהודי: לפחות שלוש שנים, למדתי עם רבי משה שפירא בישיבה בימי שני

גדעון סער צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
"הכנסתי למערכת החינוך הממלכתית מקצוע חדש: מורשת ישראל. אין ספק שיש חוסר גדול בתחום הזה של הכרת המורשת שלנו. באו אלי הורים חילוניים שאמרו שהם מודים לי כי הם עצמם לא הכירו את זה
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

העיתונאית סיוון רהב ראיינה את גדעון סער בכנס ירושלים של בשבע: "ראש הממשלה מגיע לוושינגטון ונאחל לו הצלחה רבה. הביקור הזה חשוב במיוחד אחרי שמונת שנות אובמה שהיו לא השלכות לא רק אצלנו אלא בכל המרחב. אני חושב שראש הממשלה צריך להגיע עם עמדות המקסימום או עם עמדות האמת של ישראל.

"אני מציע לומר לממשל ולנשיא החדש שהקמת מדינה ערבית על סף ביתנו היא רעיון רע שצריך להוריד מהשולחן. אי אפשר להגיד אנחנו רוצים מדינה כזו ואין לנו פרטנר כי אז הנשיא עלול לומר אני אדאג לפרטנר.

"גם לא לדבר על מדינה מינוס כדי לא לייצר לחץ מדיני על ישראל כפי שאנחנו רואים בפועל בשנים האחרונות. לדעתי יש להציע פדרציה כי כל מה שנוסה עד עכשיו לא הצליח. עד סוף שנות השמונים לכולם היה ברור שירדן היא חלק מהפתרון. נכון להגיע לפדרציה בין הרשות ובין הממלכה.

"הם אולי לא יסכימו בקלות אבל יש מנופי לחץ שיוכלו לשכנע אותם. גם לירדנים יש רצון לדאוג ליציבות באזור. אני לא חושב שזה מה שנתניהו מביא אתו לוושינגטון. אנחנו לא יודעים כי הממשלה לא הוציאה הודעה רשמית. ההערכה שלי שראש הממשלה ינסה להגיע להבנות סביב הבנייה ביו"ש וירושלים ואולי להציג את הסיכוי להגיע להבנות עם הערבים.

"הרפובליקנים הוציאו את המדינה הפלסטינית מהמצע וטראמפ לא הוציא מפיו אפילו פעם אחת את הדבר הזה. המערכת הפוליטית, המחנה הלאומי היה עסוק בחודשיים האחרונים מאז בחירת טראמפ היה עסוק בעמונה ובחוק ההסדרה. אני מקווה שראש הממשלה יצליח להציג בפני הנשיא את העמדה של המחנה הלאומי.

"כמדינה אנחנו חייבים להחליט מה אנחנו רוצים. אני מציע לומר בקול רם את מה ששמעתי שראש הממשלה אמר בשקט בישיבות הקבינט. להודיע שאנחנו מחילים את החוק הישראלי על ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. בהיקף ההתיישבות הנוכחי צריכים להחיל את החוק.

אבל החלת החוק אינה סוגרת את הדלת בפני מו"מ עם הערבים
"הייתי עשרים שנה בשירות ציבורי ועשיתי מספר תפקידים. זו כברת דרך משמעותית. כל מי שהיה שם יודע שזו קצת סיסמה להגיד שאתה משלב בין חיי משפחה וחיים ציבוריים, הגעתי להכרה, אחרי שהתחתנתי בפעם השנייה, שזה הזמן להשקיע במשפחה. אני חושב שאם הציבור רוצה בי ורואה בי מתאים, אז הוא יבחר בי גם מתוך חיי המשפחה. ואני מביע את דעתי בנושאים לאומיים כשאני חושב שיש מקום להשמיע את עמדתי.

"אמרתי שאני אחזור אחרי פסק הזמן ואני מתכוון לזה. אני לא מתכוון לומר מתי זה יקרה. אבל אני אומר בבירור שאני מתכוון לחזור לחיים הציבוריים. אני מתכוון לומר שאחזור לבית שלי – לליכוד! שלא תהיינה אי הבנות.

"לא כל אדם שמכריז על עצמו שהוא מנהיג הציבור רואה בו מנהיג. הציבור יחליט בעתיד לפי האיכויות האישיות וכן הלאה. שיהיה לכל מי שמחכה לתום עידן נתניהו הצלחה. כואב לי גם כאזרח ישראלי ומעבר לזה באופן אישי כשאני קורא על החקירות של נתניהו ואני מקווה שהוא ייצא מזה.

על ההתקרבות למסורת: "אני שומר שבת כבר למעלה משלוש שנים. זה לא סקופ. אבל אני מוכן לדבר על זה. נדרתי בברית של הבן שלי שאשמור שבת. לא. אני לא אדם דתי אבל הצד הזה של הזהות היהודית צריך להיות חשוב עבור כל אחד. ולי חשוב מאוד להעביר לדור הבא את העניין הזה של שמירת שבת. במרוץ החיים הזה, הפטנט הזה של העם היהודי הוא פטנט לא רע.

"הרבה שנים, לפחות שלוש שנים, למדתי עם הרב שפירא בישיבה בימי שני. בזמן דיוני האי- אמון מידי יום שני בהצבעות האי אמון הייתי עוזב את הכנסת והולך ללמוד עם הרב שפירא. אני היום לומד עם חברותא אחרת אבל עם הרב שפירא זה היה משהו מיוחד. אני מצטער על שלא המשכתי את זה כאשר עזבתי את הכנסת. למדתי עם הרב הלכות דעות גם ספר המצוות גם הלכות מלכים ומלחמותיהם, גם הקדמה לפירוש המשניות לפרקי אבות

"ממש לא היה לי קשה להיות תלמיד ולקבל ממישהו. אני חושב שלכל אדם חשוב מאוד להכיר את היסודות של התרבות שלנו ומעבר לזה, לטעון מצברים מבחינה רוחנית זה דבר שחשוב מאוד. גם היום אני לומד. הרבה חומש וגם גמרא.

"הכנסתי למערכת החינוך הממלכתית מקצוע חדש: מורשת ישראל. אין ספק שיש חוסר גדול בתחום הזה של הכרת המורשת שלנו. באו אלי הורים חילוניים שאמרו שהם מודים לי כי הם עצמם לא הכירו את זה.



0 תגובות